Wyrafinowane wnętrze i tradycyjny silnik wysokoprężny napędzający wszystkie cztery koła to wizytówka tego kampera, który jest wyposażony we wszystkie niezbędne udogodnienia. Aby przetrwać nieznane lub przeżyć wakacyjną przygodę,przedstawiam Winnebago Revel!
Mercedes Benz Sprinter przekształcony w kampera
Winnebago to amerykańska firma zajmująca się produkcją kamperów od 1958 roku, która obecnie połączyła siły z Mercedesem Sprinterem, aby stworzyć idealny pojazd rekreacyjny z dobrym silnikiem.
Przeprojektowano jego koncepcję, aby zapewnić lepszą wydajność w terenie i umożliwić dłuższe pobyty bez konieczności korzystania z zewnętrznego źródła zasilania. Oczywiście wszystko to ma swoją cenę, o czym przekonamy się później.
Revel, wyposażony w dwa akumulatory o pojemności 8,4 kWh każdy, zapewnia do 7 dni autonomicznego zasilania bez konieczności podłączania do sieci.

Wnętrze Winnebago Revel
Zaczynając od stanowiska kierowcy, mamy podgrzewaną kierownicę, podgrzewane siedzenie z regulacją we wszystkich możliwych obszarach, adaptacyjny tempomat i mnóstwo innych „gadżetów”, które pomagają nam zachować komfort i bezpieczeństwo na drodze. Jest to bardzo ważne, jeśli spędzamy wiele godzin w trasie.
Część mieszkalna jest otoczona izolacją dopracowaną przez markę i ogrzewaniem podłogowym, aby utrzymać temperaturę w różnych strefach. Sypialnia jest odizolowana termiczną zasłoną, a łóżko podnosi się za pomocą prądu, aby uzyskać dostęp do schowków, które są uzupełnione drewnianymi szafkami z zatrzaskami.
Posiada 4 miejsca, licząc kierowcę, pasażera i 2 w jadalni. Siedzenia można obracać i przesuwać w bok. Dzięki wielu mocowaniom mebli można gotować wewnątrz lub na zewnątrz. Fajne jest również to, że w przestrzeni pod łóżkiem można przewozić nawet „motillo”. Chociaż bardziej funkcjonalne mogą być dwie hulajnogi.
Zarządzanie energią elektryczną i klimatyzacją odbywa się za pomocą dwóch kolorowych ekranów dotykowych, na których wyświetlane są wszelkiego rodzaju informacje.

Część mechaniczna kampera 4×4
Revel jest montowany lub modyfikowany na podwoziu Mercedes Benz Sprinter z napędem na wszystkie koła. Ma 6 metrów długości i waży około 6 ton, a napędza go 4-cylindrowy silnik turbodiesel o pojemności 2,0 litrów, który osiąga moc 211 KM i moment obrotowy 447 Nm. Jest on połączony z 9-biegową automatyczną skrzynią biegów z OverDrive.
Jest wyposażony w hak holowniczy o uciągu 2268 kg, koła z blokami i listwy świetlne o długości 25 cm zintegrowane z bagażnikiem dachowym (który zajmuje cały dach i jest dostępny za pomocą tylnej drabinki). Są to wysokowydajne światła LED o mocy 22 000 lumenów.
Pracownicy Winnebago pracowali również nad zbiornikiem na wodę, aby pomieścić o 75% więcej. Jest to niezbędne, jeśli zamierza się spędzić nawet tydzień w izolacji. Oznacza to, że udało im się sprawić, że ten samochód dostawczy może pomieścić 132 litry wody gotowej do użycia.
