Bentley Supersports to potężna maszyna o mocy 666 KM, wyposażona w silnik V8 bez napędu hybrydowego, oparty na modelu Continental GT, który wszyscy znamy. Jak jednak zmienić ten wspaniały brytyjski samochód w sportowy model, który może konkurować z Porsche 911 GT3? Brytyjska firma skupiła się na dwóch aspektach: masie i aerodynamice.
Bentley chciał stworzyć model wyraźnie nastawiony na wrażenia z jazdy, o znacznie bardziej agresywnym charakterze. Bentley Continental GT to szybki samochód, ale także model ciężki i nastawiony na komfort podczas długich podróży. Dlatego konieczne było podjęcie działań w kilku obszarach, aby osiągnąć prawdziwą zmianę tożsamości.
Według marki Bentley Supersports jest najlżejszym modelem, jaki stworzyli w ciągu ostatnich 85 lat. Nie podają dokładnej liczby, ale wskazują, że waży poniżej 2000 kg, co jest znaczącą informacją w przypadku samochodu tego producenta. W sumie jest prawie o pół tony lżejszy od Continental GT.

Czynnikiem, który pozwolił łatwo zmniejszyć masę o kilka kilogramów, jest rezygnacja z hybrydowego układu napędowego, ponieważ ten sportowy samochód jest napędzany wyłącznie silnikiem V8 umieszczonym pod maską, bez żadnego wspomagania elektrycznego. Zatem rezygnacja z silnika elektrycznego, który był zazwyczaj stosowany w tego typu pojazdach, oraz z akumulatora przyniosła korzyści w tym zakresie.
Z drugiej strony, swoją rolę odegrał również napęd. Zazwyczaj Continental GT jest samochodem z napędem na wszystkie koła, ale Supersports ma napęd tylny, więc trakcja pozostaje na tylnej osi. Ponownie, eliminacja elementów znacznie zwiększyła lekkość, ale dieta nie kończy się na tym i obejmuje inne związane z tym zmiany.
Na przykład aluminiowy dach został zastąpiony dachem z włókna węglowego, a inne prace skupiały się na wnętrzu. Na uwagę zasługuje tutaj usunięcie izolacji akustycznej, a także rezygnacja z tylnych siedzeń. Przednie siedzenia są teraz bardziej sportowe i lżejsze, a także usunięto niektóre elementy wspomagające jazdę.

Wszystko to przyczyniło się również do zmniejszenia masy modelu Bentley Supersports, podobnie jak zastosowanie materiałów takich jak włókno węglowe, które było kolejnym istotnym elementem. Jednak jego obecność nie ma związku wyłącznie z redukcją całkowitej masy, ponieważ ten kompozyt został również wykorzystany w aerodynamice, która była kolejnym istotnym czynnikiem przy tworzeniu tego modelu.
Oprócz bardziej groźnego wyglądu, sportowy model z Crewe obiecuje znacznie lepsze osiągi na torze lub drodze dzięki pakietowi aerodynamicznemu z włókna węglowego z kilkoma wyróżniającymi się elementami. Na przykład zainstalowano największy przedni splitter w samochodzie seryjnym marki Bentley, klapy w przednim zderzaku, nowe progi, deflektory za przednimi kołami, większy tylny dyfuzor i nowy stały tylny spojler.
Wszystko to uzupełniają nowo zaprojektowane zderzaki z nowymi kanałami powietrznymi z przodu do chłodzenia hamulców i silnika oraz tylny zderzak z wentylacją tylnych kół. Również kratka jest specyficzna dla tej wersji, wykonana z aluminium i zaprojektowana tak, aby odpowiednio chłodzić silnik V8.

Bez wątpienia takie chłodzenie jest niezbędne podczas jazdy z dużą prędkością, ale aby osiągnąć taką prędkość, ważna jest również aerodynamika, gdzie dodane elementy pozwalają uzyskać ponad 300 kg większy nacisk aerodynamiczny niż w przypadku modelu Continental GT Speed. Jednocześnie zapewnia to rozkład masy 54:46 podczas postoju, ale podczas jazdy nacisk przenosi się na tył.
Dzięki temu oraz silnikowi V8 twin turbo o pojemności 4 litrów, mocy 666 KM i momencie obrotowym 800 Nm, Bentley Supersports zapowiada się jako potężna bestia asfaltu, zdolna do konkurowania z największymi sportowymi samochodami na rynku. Jest wiele modeli, o których można by tu wspomnieć, ale Porsche 911 GT3 jest rywalem, z którym mierzą się wszyscy inni i na którym skupia się również sportowy model z Crewe.
Model ze Stuttgartu ma moc 510 KM, ale waży zaledwie 1479 kg. Na papierze obiecuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy i prędkość maksymalną 311 km/h, podczas gdy Bentley obiecuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy i prędkość maksymalną 310 km/h. Czy kiedykolwiek zobaczymy ich zmierzyć się ze sobą?
