Założył renomowaną firmę technologiczną i kupił wyspę, ale jego największy skarb znajduje się w garażu.

Larry Ellison, założyciel Oracle i kluczowa postać w rozwoju branży oprogramowania na całym świecie, wyprzedził Elona Muska i znalazł się na czele rankingu najbogatszych ludzi na świecie. Dzięki udziałowi wynoszącemu blisko 40% w firmie, którą założył w 1977 roku, jego majątek wzrósł wykładniczo wraz z rozwojem sztucznej inteligencji, który spowodował wzrost wartości rynkowej Oracle, plasując ją wśród najcenniejszych firm technologicznych na rynku.

Przez dziesięciolecia Ellison zbudował osobisty świat o zaskakujących rozmiarach. Jest właścicielem całej wyspy na Hawajach, floty samochodów sportowych, prywatnych odrzutowców, które sam pilotuje, a także jest wielbicielem kultury japońskiej, która przenika jego styl życia i zakupy.

Za powściągliwym wizerunkiem, jaki prezentuje w świecie korporacyjnym, kryje się ogromna pasja do samochodów sportowych. Jego kolekcja, wyceniana na dziesiątki milionów dolarów, stanowi przegląd inżynierii, projektowania i osiągów motoryzacyjnych, w przeciwieństwie do innych milionerów, którzy poszukują wyłącznie ekskluzywności w swoich pojazdach.

Jednym z pojazdów, który najlepiej oddaje jego osobowość, jest Acura NSX-T z 1996 roku. Zafascynowany połączeniem niezawodności, osiągów i równowagi stylistycznej, jakie oferował ten japoński model z lat dziewięćdziesiątych, Ellison uznał go za swój ulubiony, do tego stopnia, że kupował kilka egzemplarzy rocznie, aby podarować je swoim bliskim.

W jego garażu znajduje się również McLaren F1, brytyjski model z silnikiem BMW, który przez lata był najszybszym samochodem produkowanym seryjnie na świecie, a dziś stanowi jedną z najcenniejszych pozycji w jego kolekcji.

Obecność modelu Ferrari Enzo z silnikiem V12 i radykalnym wyglądem wskazuje na jego upodobanie do limitowanych edycji samochodów o wysokich osiągach, podobnie jak model Lamborghini Veneno, którego wyprodukowano tylko trzynaście egzemplarzy na całym świecie.

W ramach kolejnego hołdu dla swojej sympatii do japońskiej tradycji Ellison nabył również Lexusa LFA, model z silnikiem V10, który dzięki swojemu niepowtarzalnemu brzmieniu i dynamicznym właściwościom zyskał status współczesnej legendy. Bardziej stonowane, ale równie precyzyjne Audi R8 V10 wnosi do kolekcji odrobinę niemieckiej elegancji.

Wśród najbardziej ekskluzywnych egzemplarzy znajduje się Ferrari Pininfarina Sergio, jeden z sześciu egzemplarzy zbudowanych jako hołd dla historycznego włoskiego projektanta, a także Ferrari Testarossa, niekwestionowany symbol lat osiemdziesiątych, który Ellison postanowił zachować pomimo nieporozumień z marką po pewnych niepowodzeniach.

Jednak modelem, który najlepiej oddaje jego wizję mechaniki, jest Shelby Cobra All Billet Aluminum, unikalne dzieło stworzone specjalnie dla niego przez Kirkham Motorsports. Z karoserią wykonaną w całości z litego aluminium, ręcznie spawanymi panelami i detalami inspirowanymi lotnictwem, samochód ten został pomyślany raczej jako dzieło rzemiosła artystycznego niż przedmiot konsumpcyjny i dokładnie odzwierciedla sposób, w jaki Ellison postrzega swoją więź z samochodami: nie tylko jako widowisko, ale także jako funkcjonalną sztukę.

vadim/ author of the article

Nazywam się Vadim. Interesuję się samochodami i lubię pisać artykuły na tematy motoryzacyjne. W swoich tekstach dzielę się praktycznymi poradami dotyczącymi wyboru i serwisowania samochodów, omawiam nowości w branży i opowiadam o przydatnych akcesoriach.

Dent cars