Jak długo mogę kontynuować jazdę, gdy zapali się kontrolka rezerwy paliwa? Dłużej niż się wydaje.

To stresująca sytuacja, ale każdy z nas jej doświadczył. Jedziesz spokojnie do pracy, odbierasz dzieci ze szkoły, robisz zakupy lub wyjeżdżasz na wakacje i nagle zapala się lampka sygnalizująca, że zbiornik paliwa w Twoim samochodzie jest pusty.

W tym momencie musisz znaleźć najbliższą stację benzynową, aby zatankować. Ale uwaga, chociaż wielu kierowców obawia się, że w każdej chwili mogą utknąć na drodze, w rzeczywistości mamy wystarczający zapas paliwa, aby zatankować. Inną kwestią jest to, czy tak duże zużycie paliwa jest dobre dla silnika. Nie, nie jest.

Nie powinniśmy jeździć do ostatniej kropli

Kiedy zapala się kontrolka rezerwy paliwa w samochodzie, w zbiorniku pozostaje około 10% paliwa, co oznacza, że pozostało od 5 do 10 litrów, w zależności od samochodu. Tak więc teoretycznie możemy przejechać od 40 do 80 km, zanim utkniemy na drodze.

Oczywiście na rzeczywisty zasięg może wpływać wiele czynników, takich jak styl jazdy, warunki drogowe, masa samochodu itp. Niektórzy kierowcy czasami pokonują kilkadziesiąt kilometrów, gdy wskaźnik paliwa wskazuje zero.

Jednak każdy samochód jest inny i najlepszą radą jest nie ryzykować. Gdy poziom paliwa w zbiorniku spadnie do jednej czwartej, warto pomyśleć o tankowaniu. W ten sposób unikniemy wszelkich potencjalnych problemów. Nie jest bowiem dobrze, gdy silnik zużywa paliwo, które znajduje się na dnie zbiornika od nie wiadomo kiedy.

Z upływem czasu i użytkowania na dnie zbiornika gromadzą się osady i zanieczyszczenia. Samo w sobie nie stanowi to problemu, ale jeśli będziemy jechać do momentu wyczerpania paliwa, osady i zanieczyszczenia mogą dostać się do pompy. Chociaż filtr paliwa zatrzymuje większość zanieczyszczeń, część z nich może przedostać się do silnika i spowodować uszkodzenia pojazdu.

W ten sposób, gdy silnik zasysa zanieczyszczenia i osady znajdujące się na dnie zbiornika, istnieje ryzyko uszkodzenia zbiornika paliwa, pompy paliwa, wtryskiwaczy i filtra paliwa, a także różnych elementów, takich jak sondy.

Gdy zanieczyszczenia przechodzą przez pompę, cząsteczki mogą się zablokować i zatkać układ lub zniszczyć niektóre sondy układu zarządzania silnikiem, powodując nieprawidłowe działanie silnika i zapalenie się przerażającej kontrolki awarii silnika.

vadim/ author of the article

Nazywam się Vadim. Interesuję się samochodami i lubię pisać artykuły na tematy motoryzacyjne. W swoich tekstach dzielę się praktycznymi poradami dotyczącymi wyboru i serwisowania samochodów, omawiam nowości w branży i opowiadam o przydatnych akcesoriach.

Dent cars