Peugeot przełamuje schematy i prezentuje projekty swoich przyszłych samochodów na platformie gier wideo.

Świat gier wideo przyciąga miliony graczy i rekordową widownię. W tym wszechświecie Fortnite jest jedną z najpopularniejszych gier od lat, z około 37 milionami aktywnych graczy miesięcznie.

Ta klasyczna gra, wydana w 2017 roku, jest darmową grą, w której uczestnicy walczą między sobą, tworząc różne scenariusze z materiałów budowlanych, które znajdują w trakcie gry. Zwycięzcą zostaje ten, kto jako ostatni pozostanie przy życiu.

Sekretem sukcesu tej gry jest to, że każdy sezon zawiera coś nowego: współpracę z artystami, wydarzenia filmowe, koncerty na żywo i tryby gry, które przekraczają wszelkie oczekiwania. Dlatego oprócz samej gry jest ona uważana za globalne miejsce spotkań, gdzie łączą się zabawa, spektakl i kreatywność.

Peugeot postanowił wkroczyć do tego wirtualnego świata, aby zaprezentować Polygon Concept, prototyp, który nie tylko pokazuje, jak będzie wyglądał następny kompaktowy samochód marki, ale także zapowiada wygląd jej przyszłych modeli.

Aby go zobaczyć, trzeba „udawać się” na wirtualną wyspę o nazwie Peugeot Polygon City, stworzoną w samym sercu gry. W tym celu należy zalogować się do Fortnite, przejść do zakładki „Odkryj” w menu głównym i wprowadzić kod wyspy: [4592-5340-1652].

Wyspa ta, opracowana przez projektantów Peugeot we współpracy z Gameloft (francuską firmą zajmującą się tworzeniem i sprzedażą gier wideo), ma prostokątny kształt rewolucyjnej kierownicy Peugeot Polygon Concept, kluczowego elementu, który będzie oferowany w przyszłych modelach marki.

Wyzwaniem dla każdego gracza jest stworzenie własnego Peugeot Polygon Concept, personalizując go w zamian za zdobyte żetony, uczestnicząc w mini grach rozrzuconych po całym mieście.

Dostępne opcje personalizacji pozwalają między innymi na zaprojektowanie felg i świateł, wybór koloru karoserii i paneli wewnętrznych.

Jak wygląda Peugeot Polygon Concept

Ten prototyp o długości poniżej 4 metrów posiada liczne innowacje, które Peugeot wprowadzi od 2027 roku, takie jakkierownica prostokątna (Hypersquare®), która pokazuje nowe podejście do koncepcji stanowiska kierowcy (znanego jako i-Cockpit).

Dzięki czterem okrągłym modułom umieszczonym w każdym rogu kluczowe elementy sterujące są dostępne za jednym ruchem palca, co pozwala utrzymać ręce na kierownicy bez podnoszenia palców.

Jest to połączone z technologią elektronicznego układu kierowniczego Steer-by-Wire, w którym nie ma mechanicznego połączenia między układem kierowniczym a kołami, a jedynie czysta kontrola elektroniczna.

Wykraczając poza tradycyjny układ wspomagania kierownicy, system ten wprowadza innowację, dostosowując przełożenie kierownicy w zależności od prędkości. Przy niskich prędkościach, podczas parkowania lub skręcania, marka podkreśla, że Hypersquare® umożliwia szybkie i łatwe manewry bez ruszania rękami i wykonywania wielu obrotów (z maksymalnym obrotem 170° w każdym kierunku, co stanowi nieco mniej niż jeden pełny obrót, w porównaniu z trzema pełnymi obrotami tradycyjnej kierownicy).

Przy wyższych prędkościach wystarczy niewielka interwencja systemu Hypersquare®, aby skorygować tor jazdy pojazdu.

Kolejną cechą charakterystyczną Peugeot Polygon Concept jest brak ekranów. Wszystkie informacje są wyświetlane na przedniej szybie za pomocą panelu Micro-LED umieszczonego za Hypersquare®.

Ta innowacja zapewnia kierowcy wyjątkowe i wciągające wrażenia dzięki wyjątkowej wielkości ekranu: 24 cm szerokości i 74 cm wysokości, co odpowiada ekranowi o przekątnej 31 cali.

Z drugiej strony, konstrukcja siedzeń łączy w sobie obudowę wydrukowaną w technologii 3D z formowaną pianką z jednego kawałka, co pozwala na stworzenie zupełnie nowych, wygodnych kształtów oraz czystego, geometrycznego wzornictwa, którego tradycyjne siedzenia tapicerowane tkaniną po prostu nie są w stanie zaoferować.

Zarówno wnętrze, jak i nadwozie posiadają wiele elementów, które można dostosować do własnych potrzeb. W przypadku opon firma Goodyear – partner Peugeot – opracowała innowacyjną technologię laserową, która umożliwia nanoszenie kolorów na boki opon. Natomiast we wnętrzu można wybierać różne kolory i tekstury.

vadim/ author of the article

Nazywam się Vadim. Interesuję się samochodami i lubię pisać artykuły na tematy motoryzacyjne. W swoich tekstach dzielę się praktycznymi poradami dotyczącymi wyboru i serwisowania samochodów, omawiam nowości w branży i opowiadam o przydatnych akcesoriach.

Dent cars