Na drogach, obszarach wiejskich i terenach w pobliżu lotnisk pomarańczowe, czerwone lub białe kule zawieszone na liniach wysokiego napięcia pełnią istotną funkcję w zakresie bezpieczeństwa lotniczego i ochrony środowiska. Ich celem nie jest dekoracja, ale zapobieganie: uniknięcie kolizji samolotów latających na niskich wysokościach, takich jak helikoptery ratownicze, samoloty rolnicze, balony na ogrzane powietrze lub lekkie samoloty.
Według Państwowej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (AESA) instalacja tych kulistych sygnalizatorów wizualnych jest obowiązkowa w strategicznych punktach określonych ze względu na ryzyko kolizji. Zawieszone kable są praktycznie niewidoczne z powietrza w warunkach słabej widoczności, a latarnie te poprawiają ich identyfikację z daleka.
Hiszpańskie przepisy, oparte na załączniku 14 ICAO i rozporządzeniu (UE) 139/2014, określają wymagania dotyczące zapewnienia bezpieczeństwa pilotów i pasażerów w obszarach krytycznych.

Przepisy dotyczące oznakowania lotniczego
Zgodnie z dekretem królewskim 223/2008 opublikowanym w BOE oraz przewodnikiem AESA dotyczącym oznakowania i oświetlenia przeszkód, umieszczenie sferycznych latarni jest obowiązkowe w obszarach, gdzie linie elektryczne, kable lub konstrukcje mogą zakłócać nawigację lotniczą.
Obejmuje to skrzyżowania nad dolinami, rzekami, zbiornikami wodnymi, drogami, obszarami górskimi i w pobliżu lotnisk. Ponadto dekret królewski 862/2009 stanowi, że każda instalacja znajdująca się na obszarach chronionych przez służebności lotnicze musi posiadać oznakowanie widoczne z dużej odległości.
Średnica boi wynosi od 60 do 90 centymetrów, a ich waga wynosi około 5 do 7 kilogramów, co pozwala na ich instalacjębez naruszania stabilności kabli.

Aby zapewnić maksymalną widoczność, stosuje się kolory zatwierdzone dla lotnictwa: pomarańczowy, czerwony i biały. Maksymalna odległość między kulami wynosi 60 metrów, a w obszarach wysokiego ryzyka, takich jak podejścia do pasów startowych lub częste trasy lotnicze, zgodnie ze specyfikacjami AESA, odległość ta zmniejsza się do 30 metrów.
Zastosowane materiały, takie jak polietylen o wysokiej gęstości lub poliester wzmocniony włóknem szklanym, spełniają wymagania BOE i są odporne na promieniowanie słoneczne, wiatr, deszcz i gwałtowne zmiany temperatury.
