Juan José, mechanik: „Nadmierne hamowanie podczas deszczu może uratować życie”.

W obecności wody i wilgoci układ hamulcowy może nie działać w pełni optymalnie. Większość kierowców uważa, że nadmierne hamowanie może być szkodliwe dla samochodu. Ogólnie rzecz biorąc, jest to prawda; ciągłe lub gwałtowne hamowanie powoduje szybsze zużycie klocków i tarcz hamulcowych i może wpływać na wydajność układu. Dlatego zaleca się zmniejszenie prędkości z odpowiednim wyprzedzeniem i hamowanie przy jednoczesnym delikatnym użyciu sprzęgła, bez szarpania i niepotrzebnego hamowania.

Jednak nie zawsze należy przestrzegać tej zasady. Juan José, mechanik w Talleres Ebenezer we wschodniej części Sewilli, opublikował film na TikTok (@talleresebenezer), w którym wyjaśnia, że podczas deszczu częstsze hamowanie niż zwykle może być kwestią bezpieczeństwa. „Podczas deszczu należy nadmiernie hamować”, ostrzega ten profesjonalista, ponieważ „może to uratować życie”.

Ostrzeżenie mechanika dotyczące nadmiernego hamowania podczas deszczu

„Podczas łagodnego hamowania nie zauważysz tego, ale podczas deszczu tarcze i klocki hamulcowe pochłaniają wilgoć. Poza tym, przede wszystkim, są one mokre od deszczu. Kiedy musisz wykonać hamowanie awaryjne, musisz mieć hamulec, aby maksymalnie wykorzystać jego osiągi w określonej temperaturze i bez wilgoci” – wyjaśnia Juan José. Następnie dodaje, że „aby to osiągnąć, wystarczy wykonać prostą czynność. Podczas normalnej jazdy należy nieco wydłużyć czas hamowania i hamować nawet wtedy, gdy nie jest to konieczne, aby hamulce pozbyły się wilgoci i osiągnęły temperaturę niezbędną do zapewnienia optymalnej wydajności”.

@talleresebenezer

ABUSA del FRENO en la LLUVIA🌧️⁉️TALLERES EBENEZER #mecanico #refrigerante #cuidado #mantenimiento #mecanicodeltiktok

♬ sonido original – Juan José Ebenezer

Mechanik z Sewilli wskazuje również, że „wiele samochodów ma już wbudowany w same jednostki kontrolujące hamulce system, który odpowiada za ich hamowanie w sposób niezauważalny dla kierowcy, aby uwolnić wilgoć i podnieść temperaturę hamulców. Nawet w BMW niektóre z nich są dość głośne”.

Jednak na zakończenie swojego wyjaśnienia dodaje, że „nie zaszkodzi, jeśli sam to zrobisz, aby zapewnić sobie te osiągi. Nic się nie stanie z samochodem, jeśli zrobisz to w sposób kontrolowany i umiejętny, ponieważ podczas deszczu i zimna hamulce na pewno nie nagrzeją się w ogóle, dobrze rozproszą ciepło i będą miały odpowiednią temperaturę, abyś mógł z nich skorzystać, jeśli zajdzie taka potrzeba, co miejmy nadzieję, że nie nastąpi”.

vadim/ author of the article

Nazywam się Vadim. Interesuję się samochodami i lubię pisać artykuły na tematy motoryzacyjne. W swoich tekstach dzielę się praktycznymi poradami dotyczącymi wyboru i serwisowania samochodów, omawiam nowości w branży i opowiadam o przydatnych akcesoriach.

Dent cars