Pochodzę z dzielnicy i obserwuję wydarzenia z daleka. Pewnego razu jakiś facet podszedł do mnie dyskretnie i zaproponował, że jeśli kupię od niego długopis za 300 euro, to dostanę w prezencie dwa bilety na finał Pucharu Króla. Nie dałem się nabrać, ten sprytny facet chciał mi po prostu sprzedać bilety.
Pagani musi uważać, że milionerom brakuje doświadczenia życiowego, ponieważ chce użyć tej samej sztuczki, aby sprzedać dwa luksusowe apartamenty w Pagani Residences, w najbardziej ekskluzywnej dzielnicy Miami, za 30 milionów dolarów. Pagani Utopia Roadster, który jest w zestawie, to „prezent”.
Włoski klejnot, który może posiadać tylko 130 osób. Pagani Utopia Roadster nie jest zwykłym samochodem, i to nie tylko pod względem czysto mechanicznym. Producent wyprodukuje tylko 130 egzemplarzy na całym świecie, a ich produkcja potrwa około trzech lat. Wszystkie egzemplarze są już przydzielone, więc nawet mając 3,1 miliona euro, które kosztuje ten supersamochód, nie można go kupić.
Wysoka cena jest uzasadniona ekskluzywnością produkcji, ponieważ ten supersamochód jest produkowany ręcznie w Modenie i wyposażony w ręcznie wykonany silnik V12 biturbo o pojemności 6,0 litrów, wyprodukowany przez AMG, który zapewnia 864 KM mocy i 1100 Nm momentu obrotowego. Cała jego konstrukcja jest wykonana z włókna węglowego, co sprawia, że jest niezwykle lekki, ważąc zaledwie 1280 kilogramów. To pocisk zdolny do lotu z prędkością 349 km/h. Jak już wspomnieliśmy, za samą cenę śrub, które utrzymują Utopia Roadster w całości, można kupić Porsche Macan lub Mercedes-Benz klasy C.

Las Pagani Residences: luksus aż po fundamenty. Jednak, jak ogłosił producent supersamochodów, istnieje wyjątek dla tych, którzy chcą kupić Utopia Roadster i nie mają problemów finansowych: zakup jednego z dwóch penthouse’ów, które zostały wystawione na sprzedaż w Las Pagani Residences.
Budynek znajduje się w North Bay Village, ekskluzywnej dzielnicy z widokiem na zatokę Biscayne. Jest to pierwszy projekt architektoniczny włoskiej marki poza światem motoryzacji. Łącznie będzie się w nim znajdowało 70 mieszkań rozmieszczonych na 30 piętrach, zaprojektowanych przez Revuelta Architecture International i urządzonych przez nowy dział wnętrz „Pagani Art”, założony przez Horacio Pagani.
Penthouse z supersamochodem „w prezencie”. Prawdziwymi klejnotami budynku są dwa dwupoziomowe penthouse’y na 28. i 29. piętrze. Pierwszy z nich, o powierzchni 995 metrów kwadratowych (427 m2 powierzchni wewnętrznej i 567 m2 tarasu), kosztuje 26,5 miliona euro. Mieszkanie jest rozmieszczone na dwóch piętrach z sufitami o wysokości 4 metrów i posiada 4 pokoje. Drugi penthouse ma powierzchnię 1133 metrów kwadratowych (483 m2 powierzchni wewnętrznej i 650 m2 tarasu), 5 sypialni i cenę wynoszącą 28 milionów euro.
Oba apartamenty mają tarasy otaczające całą nieruchomość, podłogi z dębu i marmuru trawertynowego, prywatne windy oraz kuchnie wyposażone w meble Schiffini Magistretti i ekskluzywne urządzenia Gaggenau, a także winiarkę ścienną na 365 butelek. Ponadto penthouse’y mają prywatny dostęp do udogodnień wellness wieżowca, w tym siłowni, spa z widokiem na morze na 29. piętrze, salonu regeneracyjnego i basenu na dachu oraz salonu panoramicznego z kabinami i basenami z zimną i ciepłą wodą.
„W Pagani każda kreacja zaczyna się od dialogu. Tak jak projektujemy hipersamochód we współpracy z jego właścicielem, tak Pagani Residences, we współpracy z Pagani Arte, zaprasza każdego mieszkańca do przygody, jaką jest kształtowanie swojego domu” – zapewnił Horacio Pagani, założyciel i dyrektor generalny Pagani Automobili.

Podejście do samochodu. Każdy apartament w Pagani Residences jest wyposażony w samochód Pagani Utopia Roadster „Miami Edition”. Ta specjalna edycja (w ramach i tak już ograniczonej serii) ma turkusowy lakier inspirowany morzem i niebem Florydy.

Ponadto nabywcy apartamentów, którzy otrzymają „w prezencie” model Utopia Roadster, zostaną zaproszeni do fabryki Pagani w Modenie (Włochy) na prywatną wycieczkę po Muzeum Horacio Pagani i Atelier. Wizyta zakończy się osobistym spotkaniem z Horacio Pagani i zespołem Pagani Arte, podczas którego, podobnie jak w przypadku personalizacji samochodów, będą mogli dopracować szczegóły swoich apartamentów wraz z samym dyrektorem generalnym firmy.
Sam Horacio Pagani wyjaśnił Bloombergowi, że jego zamiarem w ramach tego projektu jest, aby właściciele „odczuwali te same emocje, jakie doświadczają osoby prowadzące jeden z naszych hipersportowych samochodów”.
Trend, który na nowo definiuje luksus. Pagani nie jest jedyną firmą, która wkroczyła w tę nową fazę rozwoju nieruchomości. Marki takie jak Porsche, Mercedes-Benz, Aston Martin, Bentley czy Lamborghini już przekształciły swoje nazwy w symbole architektoniczne w miastach takich jak Miami czy Dubaj.
Dzięki tym projektom producenci chcą zaoferować klientom kupującym ich samochody przedłużenie wrażeń, jakie odczuwają, wsiadając do swoich supersamochodów, z dbałością o każdy szczegół i najwyższej jakości materiałami, a także tą samą filozofią projektowania, którą stosują w swoich samochodach. Niektóre z tych rezydencji pozwalają nawet zaparkować samochód w salonie, jakby był on kolejnym elementem wystroju.
