Pierwsze wrażenia z jazdy Kia Sportage 2026: najlepiej sprzedający się SUV marki zamierza utrzymać pozycję lidera

Kia zaprezentowała w Polandii odnowioną wersję swojego najważniejszego modelu: Sportage, który otrzymał ulepszenia w zakresie stylistyki, wyposażenia i technologii, aby pozostać jednym z najbardziej zrównoważonych kompaktowych SUV-ów na rynku. W 20Minutos uczestniczyliśmy w jego krajowej premierze i po raz pierwszy przetestowaliśmy wersję hybrydową (HEV) podczas podróży z Alcobendas do Toledo, pokonując zarówno autostradę, jak i drogi lokalne.

Pierwsze wrażenia

Pierwszą rzeczą, która zwróciła naszą uwagę, jest to, że Sportage zyskał na nowoczesności i elegancji. Jego estetyka, teraz bardziej odważna, przekazuje nowoczesność, nie rezygnując z charakterystycznej dla tego modelu powściągliwości. Nowe zderzaki i bardziej stylizowana kratka „Tiger Nose” nadają mu potężny wygląd, a nowe oświetlenie nadaje mu charakterystyczny wygląd, szczególnie w nocy.

Jednak to we wnętrzu Kia dokonała najbardziej widocznego skoku jakościowego. Postrzegana jakość uległa znacznej poprawie dzięki nowym materiałom, lepszym dopasowaniom i rezygnacji z czerni fortepianowej, co spotkało się z dużym uznaniem. Deska rozdzielcza zorganizowana jest wokół dwóch zakrzywionych ekranów o przekątnej 12,3 cala, charakteryzujących się wysoką ostrością grafiki i szybką reakcją.

Pojawiły się również bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto, aktualizacja, na którą wielu użytkowników czekało od dawna. System Kia Connect umożliwia zdalne aktualizacje i funkcje łączności, a platforma Feature-on-Demand (FOD) otwiera drzwi do dodania dodatkowych usług, takich jak gry lub YouTube, co jest nowością w tym segmencie.

Za kierownicą

Podczas jazdy hybrydowy Sportage (łączący silnik benzynowy 1.6 turbo z napędem elektrycznym i akumulatorem o pojemności 1,49 kWh) wykazał się płynną i liniową reakcją, zachowując się w sposób zrównoważony zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Poprawiono również izolację akustyczną, a komfort jazdy jest jedną z jego mocnych stron, zwłaszcza na autostradzie, gdzie samochód sprawia wrażenie solidnego i stabilnego. Zużycie paliwa zarejestrowane podczas naszej podróży, prowadzonej w szybkim tempie, wyniosło 6,8 l/100 km, co jest rozsądną wartością dla SUV-a tej wielkości i mocy.

Ponadto Kia zreorganizowała swoją ofertę mechaniczną: zniknęła wersja Mild Hybrid z silnikiem benzynowym, a technologia MHEV jest dostępna tylko w silnikach wysokoprężnych, podczas gdy hybryda konwencjonalna (HEV) i hybryda plug-in (PHEV) pozostają najciekawszymi opcjami dla osób poszukujących wydajności bez utraty osiągów.

Przestrzeń wewnętrzna pozostaje jednym z jego największych atutów. Tylne siedzenia oferują ponad metr miejsca na nogi, a bagażnik ma pojemność 587 litrów, którą można zwiększyć do 1776 litrów po złożeniu siedzeń.

W wersjach HEV i MHEV podwójna podłoga zwiększa wszechstronność. Ponadto model ma bardziej ekologiczne wnętrze, w którym zastosowano takie materiały jak Dinamica, mikrofibra zamszowa wykonana w 75% z poliestru pochodzącego z recyklingu.

W zakresie bezpieczeństwa Sportage jest wyposażony w najnowsze systemy wspomagające marki, od hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych i rowerzystów po asystenta jazdy autostradowej HDA 2, który dostosowuje prędkość i tor jazdy, a nawet pomaga w zmianie pasa ruchu.

Ceny

Jeśli chodzi o ceny, nowy Kia Sportage jest dostępny w Polandzie od 28 760 euro w wersji 1.6 T-GDi benzynowej z napędem na przednie koła i wykończeniem Concept. Gama diesel MHEV, wyposażona w silnik 1.6 CRDi o mocy 136 KM, zaczyna się od około 38 180 euro. Z kolei hybryda (HEV) (najbardziej zrównoważona opcja pod względem osiągów i zużycia paliwa) jest dostępna od 31 980 euro, natomiast plug-in (PHEV), łącząca napęd na wszystkie koła i oznakowanie Zero, kosztuje nieco ponad 46 000 euro. Zróżnicowana oferta zwiększa atrakcyjność najlepiej sprzedającego się modelu Kia, który jest teraz bardziej kompletny i wydajny niż kiedykolwiek.

Tak więc, po tym pierwszym kontakcie, nowy Kia Sportage 2026 potwierdza się jako bardziej dojrzały, wydajny i zaawansowany technologicznie SUV, który umacnia swoją pozycję w segmencie dzięki solidnym argumentom. Nie rewolucjonizuje formuły, ale inteligentnie ją udoskonala, oferując dokładnie to, czego oczekiwali europejscy klienci: więcej wyrafinowania, więcej łączności i komfort jazdy godny modelu wyższej klasy.

vadim/ author of the article

Nazywam się Vadim. Interesuję się samochodami i lubię pisać artykuły na tematy motoryzacyjne. W swoich tekstach dzielę się praktycznymi poradami dotyczącymi wyboru i serwisowania samochodów, omawiam nowości w branży i opowiadam o przydatnych akcesoriach.

Dent cars